13 February 2012

LATIHAN DETACHMENT BERSAMA BSMM UiTM PUNCAK ALAM

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wrt. wbt.

Program Latihan Detachment telah diadakan di UiTM Puncak Alam, pada 12 Februari lalu. Kami telah dipelawa untuk menghadiri ke program ini bersama-sama dengan ajk dalaman dan beberapa ahli BSMM UiTM Puncak Alam. Program yang dijalankan mendapat sambutan yang amat memberangsangkan.




Program dimulakan dengan latihan kawad kaki asas, yang bermula dari pukul 8.00 a.m.-10.00a.m, bertempat di padang kawad. Kemudian, kami dijamu dengan sedikit kudapan. Terima kasih !






Sdr. Najiy bersama dengan Sdr. Hisham (kanan)





Pada jam 10.30 pagi, program diteruskan dengan pengenalan jenis-jenis usungan. Pelbagai jenis usungan telah kami pelajari seperti piggy back carry, one rescuer assist, fireman's drag, foot drag, clothes drag dan lain-lain.

En. Wahab juga turut turun padang untuk memberi tunjuk ajar.


Pendak kata, semua peserta berpuas hati dengan program dan berseronok sepanjang program dijalankan. Adalah menjadi harapan kami semua, semoga BSMM Cabang KUIS dan BSMM UiTM Puncak Alam akan terus menjalinkan hubungan dua hala pada masa hadapan. Kalau ada aktiviti-aktiviti jangan segan2 jemput kami! Banyak ilmu baru yang dipelajari semasa program ini berlangsung.

No comments:

Post a Comment